GRYFICI

Forum to powstało przy zaangażowaniu wszystkich członków sojuszu i dalej będzie sie razem z nimi rozwijac :)


#1 2009-07-31 18:19:53

wacez

Administrator

Zarejestrowany: 2009-07-31
Posty: 15
Punktów :   

To na poczatek

Wojny i bitwy
czyli poradnik dla nowicjuszy


Jestem atakowany przez silniejszego gracza, co mam zrobić?


1. Jeśli Was ktoś systematycznie łupie i nie możecie sobie z nim dać rady, to pierwsze co należy zrobić, to wyburzyć port handlowy (lub zostawić go na pierwszym poziomie). Ilość zrabowanego surowca na jeden atak zależy wyłącznie od tego na którym poziomie jest port handlowy rabowanego (brak portu 60szt, port na 1 poziomie 200szt). Jak agresor będzie rabował po 60 surowców na atak, to mu się szybko znudzi, gdyż koszt ataku przewyższy zyski. Brak portu nie powoduje, że miasto jest odcięte od świata, nadal może przyjmować statki handlowe, tylko nie może nic wysyłać.

2. W innym mieście, które nie jest atakowane, tworzymy silną armię. Jednocześnie obserwujemy jakimi siłami nas atakuje agresor. Kiedy stwierdzimy, że nasza armia jest już dość duża, szybko przerzucamy ją do atakowanego miasta robiąc niespodziankę agresorowi. Jeśli po ataku spodziewamy się większych sił, uciekamy wojskiem z miasta. (Znów agresor poniesie duże koszty, bo wyśle duże siły, które nie zastaną żadnej obrony).

3. Nie ignorujcie spraw takich jak szpiedzy i mury obronne. Jedno i drugie powinno mieć poziom zbliżony lub równy poziomowi ratusza! W kryjówce trzymamy stadko minimum 10-15, a najlepiej 20 szpiegów - wtedy nikt Was nie zlustruje. Mur obronny na 20 poziomie daje 200% do obrony, to znaczy że wojska broniące miasta mogą być 2 razy słabsze, a i tak odeprą atak.

4. Pamiętajcie o ulepszaniu wojsk i statków w warsztacie przy użyciu kryształu! Ulepszajcie ile się da (aż do otrzymania komunikatu "Osiągnięto maksymalny poziom!").

Statki wojenne


Statki wojenne mają różne zastosowania. Pływają z różnymi prędkościami, różnią się atakiem i obroną. Przy ataku na odległość jednej wyspy (w nawiasach po przekątnej) czasy dopłynięcia są następujące:

Okręty dla nowicjuszy:
Okręt z Taranem - szybkość 10: 1:20 (1:36), atak: 16+12, obrona: 16+12
Balista - szybkość 8: 1:40 (2:43), atak: 20+15, obrona: 28+21

Okręty średniozaawansowane:
Okręt z Miotaczem ognia - szybkość 8: 1:40 (2:43), atak: 40+30, obrona: 40+30
Okręt z Katapultą - szybkość 6: 2:14 (2:40), atak: 60+36, obrona: 60+36

Okręty atakujące:
Okręt Parowy z Taranem - szybkość 8: 1:40 (2:43), atak: 100+60, obrona: 90+54

Okręty obronne:
Okręt z Moździerzem - szybkość 4: 3:20 (4:02), atak: 160+105, obrona: 160+105
Okręt Podwodny - szybkość 2: 6:40 (8:03), atak: 110+60, obrona: 155+90

Jak widać okręty podwodne pływają najwolniej, dlatego wbrew temu co by podpowiadała logika nie nadają się raczej do ataku. Zanim gdzieś dopłyną, obrońca zdąży pięć razy przegrupować swoje jednostki. Okręty podwodne są za to doskonałe do obrony portów (niezły atak, mocny pancerz i zwiększona wytrzymałość). Jeśli nie posiadamy wyspy z siarką, to docenimy fakt że do ich budowy używa się kryształu.

Okręty z moździerzem pływają już nieco szybciej, ale nadal przepłynięcie nawet krótkiego dystansu zajmuje im dużo czasu. Dlatego raczej nadają się do obrony, ewentualnie do ataków tam, gdzie czas nie odgrywa najważniejszej roli (obrońca nie jest on-line). Okręty te to prawdziwe fortece zmiatające wszystko na swojej drodze.

Okręt Parowy z Taranem to najsilniejsze jednostki "szybkopływające". Są idealne do szybkich i skutecznych uderzeń ofensywnych. Jako wsparcie można używać tańszych okrętów z miotaczem ognia. Razem potrafią zmasakrować obronę wroga, oczywiście jeśli wyślemy ich stosowną ilość ;P


Cave me, Domine, ab amico, ab inimico vero me ipse cavebo – Boże, strzeż mnie od przyjaciół, z wrogami poradzę sobie sam.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.bloodyelite.pun.pl www.sojuszgso.pun.pl www.poke-land.pun.pl www.firefun.pun.pl www.inzynieriabezpieczenstwa.pun.pl